Nowa dyrektywa dotycząca delegowania pracowników – co trzeba wiedzieć

Nowa dyrektywa dotycząca delegowania pracowników – co trzeba wiedzieć

Jeżeli musimy delegować swoich pracowników do innych państw w Unii Europejskiej musimy znać prawa jakie nas obowiązują. Jeżeli wyjazd jest zaledwie na kilka dni nie stanowi on większego problemu dla pracodawcy. Jeśli jednak praca jaką miałby wykonywać pracownik poza granicami kraju jest wyjazdem kilku miesięcznym musimy już znać wszystkie przepisy jakie będą nas obowiązywać. Ważnym dokumentem jest Dyrektywa Wdrożeniowa mająca na celu ochronę praw pracowników delegowanych oraz kontrole firm ich zatrudniających. Te oraz inne przepisy powinny być znane każdemu który chce wysłać pracownika do pracy w innym państwie należącym do Unii Europejskiej. Jeżeli jednak wszelkie regulacje prawne nie są nam znane lub nie jesteśmy ich pewni powinno się zaczerpnąć informacji poprzez organizowane kongresy, konferencje lub seminaria jakie są planowane przez: Inicjatywa Mobilności Pracy Dzięki temu uzyskamy odpowiednią dla nas wiedzę z zakresu delegowania, która uprości nam podejmowanie kluczowych decyzji. By być na bieżąco z istotnymi informacjami warto dodatkowo zaglądać na stronę inicjatywy.